Position and Role of Promotion in the Marketing Communication System at Company Level

  • Т. В. Pitinova Kharkiv National Technical University “Kharkiv Politechnic Institute”
  • К. В. Khyzhnyak Kharkiv National Technical University “Kharkiv Politechnic Institute”
Keywords: promotion, marketing communications, efficiency, instrument of marketing communications, consumer, criteria of implementing promotion

Abstract

New types of advertizing have appeared apart from classical mass media due to the shrinking effectiveness of traditional advertizing messages. Promotions are not a brand new instrument for communicating and promoting goods and services to the market, but once organized and in a correct manner, they will be capable to bring success and good financial returns. Each promotion needs to be thoroughly elaborated and permanently controlled, being an instrument of marketing communications capable to have either positive or negative implications for the consumer attitude to a company. The objective of the study is to demonstrate the importance of promotions for company performance and effective communication with customers; to define the criteria for planning and organization of an effective promotion as part of marketing communication at company level. The essential meaning of promotion and its role in the system of marketing communications is highlighted. The most common mistakes in organizing promotions are shown; the criteria for effective planning of promotion campaign and the criteria for successful organization of a promotion are given. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Семенюк С., Шпилик С. Інтерактивний маркетинг: стан розвитку в Україні // Галицький економічний вісник. 2012. № 2 (35). С. 87–95.

2. RBG: самыми популярными среди украинцев СМИ остались ТВ и Интернет [Электронный ресурс]. URL: http://rb.com.ua.

3. Частка промо продажів в Україні зростає [Електронний ресурс]. URL: http://www.nielsen.com/.

4. GfK: в апреле потребительские настроения украинцев несколько ухудшились [Электронный ресурс] // Ассоциация Ритейлеров Украины, 2017. URL: https://rau.ua/ekonomika/.

5. Калиева О. М., Михайлова О. П. Эффект совместного действия рекламы и стимулирования сбыта в розничной торговле // Вестник Оренбургского государственного университета. 2014. № 4. С. 168–172.

6. Василенко Е. И. Торговый маркетинг. Ростов-на-Дону, 2010. (Институт управления, бизнеса и права).

7. Краузе О. Інтегровані маркетингові комунікації підприємства // Соціально-економічні проблеми і держава. 2008. № 1.С. 104–110.

8. Дейян А., Троадек А., Троадек Л. Стимулирование сбыта и реклама на месте продажи. М.: Прогресс-Универс, 1994. 190 с.

9. Стоун М., Бонд Е., Блейк Е. Прямой интерактивный маркетинг. М: Баланс Бизнес Букс, 2005. 552 с.

10. Олейник К. Создание эффективной промо-акции как инструмента стимулирования продаж // Управление продажами. 2012. № 4. С. 50–57.

11. Шушкевич С. В. Рекламные акции: взгляд изнутри // Маркетинговые коммуникации. 2006. № 6. С. 360–367.

12. Марков А. П. Проектирование маркетинговых коммуникаций. СПб.: Издание Санкт-Петербургского гуманитарного университета профсоюзов, 2005. 398 с.

13. Стерхова С. А. Новый продукт: ключевые факторы успеха // Инновации № 1. 2006. № 88. С. 58–63.

14. Романенкова О. Н. Методы планирования продаж и составления трейд-маркетингового бюджета // Вектор науки ТГУ. 2012. С. 141–144.

Abstract views: 288
PDF Downloads: 198
Published
2017-09-20
How to Cite
PitinovaТ. В., & KhyzhnyakК. В. (2017). Position and Role of Promotion in the Marketing Communication System at Company Level. Scientific Bulletin of the National Academy of Statistics, Accounting and Audit, (3), 65-71. https://doi.org/10.31767/nasoa.3.2017.08